Αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών στο Γυμνάσιο στη νέα σχολική χρονιά όπως προβλέπεται από το ν. 4823/2021 ενώ ήδη το ΥΠΑΙΘ γνωστοποίησε τις οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθήματα του Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου.
Αλλάζει η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών στα σχολεία καθώς ο νόμος 4823/2021 “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις” καθορίζει νέους όρους και προϋποθέσεις για την διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών στο Γυμνάσιο
Κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:
α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,
β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά.
γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές.
δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.
(ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης.)
ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).
Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, στο Γυμνάσιο, αυτές είναι:
α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή
β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.
Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ των περ. α’ και β’, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 2 δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.
Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.
Οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθήματα του Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 43/26-08-2021 του Δ.Σ) το υπουργείο Παιδείας διαβίβασε στα σχολεία αρχεία με τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων όλων των τάξεων Ημερησίου και του Εσπερινού Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2021-2022
Δείτε τις οδηγίες:
Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
Φυσικής Ημερησίου, Εσπερινού, Μουσικού, Καλλιτεχνικού
Πληροφορικής Ημερησίων Γυμνασίων
Πληροφορικής Εσπερινών Γυμνασίων
Ιστορίας Ημερησίου και Εσπερινού
Θρησκευτικών και Φυσικής Αγωγής
Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας
Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας
Πηγές : Υπουργείο Παιδείας, Alfavita.gr
Πανελλήνιες 2022: Όλες οι αλλαγές που θα ισχύσουν.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: Αλλάζουν οι συντελεστές βαρύτητας.
Πρόγραμμα Σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας Α’ και Β’ Λυκείου.
Εισαγωγή αθλητών στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.